Konsolety mikserskie DiGiCo
Konsolety mikserskie DiGiCo

Konsolety mikserskie DiGiCo

Konsolety mikserskie DiGiCo łączą umiejętności projektowania i programowania z doświadczeniem w zakresie inżynierii cyfrowej, co pozwoliło na opracowanie najbardziej popularnych na świecie, udanych i przełomowych rozwiązań w dziedzinie cyfrowego dźwięku.

Firma powstała w roku 2002 wraz z przejęciem przedsiębiorstwa Soundtracs, które założone zostało we wczesnych latach 80-tych przez grupę realizatorów dźwięku pragnących stworzyć konsoletę studyjną, lepszą od tych, które były dostępne w owych czasach. Sukces zespołu zapoczątkował trwające dwie dekady pasmo innowacji, w efekcie czego, w 1992 roku, powstała pierwsza cyfrowa konsoleta mikserska.

W roku 1996 program ten zaowocował powstaniem doskonale przyjętej konsolety Virtua, a rok później DPC, następnie DS3 w 1998 oraz D4 w 2000 roku. Od roku 2000 profil produktowy firmy opiera się wyłącznie na rozwiązaniach cyfrowych. W międzyczasie wprowadzono szereg nowych technologii, w tym zastosowany po raz pierwszy przez producenta sprzętu audio rewolucyjny układ Analog Devices Sharc DSP, czyli najszybszy i najwydajniejszy procesor na rynku, pierwsze (i wciąż najbardziej wszechstronne) wykorzystanie dotykowych ekranów TFT LCD, pionierskie zastosowanie częstotliwości próbkowania 96 kHz czy wreszcie udostępniona po raz pierwszy możliwość jednoczesnej pracy z różnymi częstotliwościami próbkowania.

To tylko niektóre z osiągnięć, jakie wykorzystano podczas tworzenia pierwszego produktu DiGiCo, czyli cyfrowego systemu mikserskiego D5 Live, który reprezentował rewolucyjne podejście zarówno do kwestii samej konstrukcji konsolety live, jaki sposobu, w jaki łączy ona oba krańce łańcucha audio.

Osoby kontaktowe:

Paweł Daszkiewicz

SPRZEDAŻ I SUPPORT
tel. 22 2041 112

Arek Wielgosik

SUPPORT
tel. 22 2041 100

DiGiCo zawsze wyprzedzała swoje czasy, a opierając konstrukcję D5 na potężnym silniku DSP i sprawdzonych rozwiązaniach sprzętowych oraz programowych Soundtracs i zachowując przy tym funkcjonalność właściwą dla miksowania dźwięku w warunkach live, stworzyła pierwszy na świecie prawdziwie otwarty system mikserski. Ta filozofia projektowania jest stosowana przez kolejne lata działalności firmy, leżąc u podstaw konstrukcji szeregu kolejnych modeli z uznanej na cały świecie serii D. Obecnie uczyniony został kolejny krok milowy. Oparta na pojedynczym układzie Super FPGA [Field Programmable Gate Array], nowa seria SD łączy technologię jednoukładową z nowym procesorem Tiger SHARC, i rozwiązanie to leży u podstaw zastrzeżonej technologii przetwarzania cyfrowego Stealth. Dzięki ośmiokrotnie większej mocy obliczeniowej, niż oferuje już i tak niesłychanie wydajna konsoleta D5, seria SD jest najpotężniejszym pośród dostępnych obecnie rozwiązań w dziedzinie cyfrowego dźwięku.

Dźwięk LIVE

Miksowanie dźwięku na żywo to sztuka łączenia i przetwarzania wielu sygnałów audio w celu stworzenia miksu, który słyszą widzowie i wykonawcy koncertu. Zadanie to bywa bardzo wymagające, bez względu na to czy koncert ma miejsce na wielkim stadionie, czy w małym klubie. Wykonać je może realizator dysponujący właściwymi umiejętnościami oraz odpowiednim sprzętem. Konsolety mikserskie DiGiCo są wybierane przez realizatorów na całym świecie, a to z uwagi na doskonałe brzmienie, połączone z łatwością obsługi i absolutną, udowodnioną niezawodnością.

Postprodukcja

Nieważne czy chodzi o przedstawienie telewizyjne, reklamę czy też film sensacyjny, świat post-produkcji wymaga sprzętu o takiej jakości brzmieniowej i funkcjonalności, jakie zapewnić może jedynie kilku producentów konsolet. Połączenie tych zalet w konsolecie o kompaktowych rozmiarach, co pozwala zmaksymalizować wykorzystanie dostępnej powierzchni i przekształcić studio postprodukcyjne we w pełni samowystarczalną pracownię, stanowi o sile. jaką mają konsolety mikserskie DiGiCo

TEATR

Miksowanie dźwięku w teatrze różni się nieco od innych form miksowania, dlatego DiGiCo zaprojektowała produkt przystosowany do tych specyficznych wymagań. Mama Mia, We Will Rock You, Dirty Dancing i Spamalot to tylko kilka produkcji, w których wykorzystano niezrównaną jakość dźwięku, intuicyjność obsługi oraz elastyczność działania D5T. Kompaktowe rozmiary konsolety pozwalają przy tym zmniejszyć liczbę foteli, jakie należy zdemontować z widowni, by zrobić miejsce dla stanowiska mikserskiego – oto prosty sposób na zwiększenie dochodów teatru.

Miejsca Kultu Religijnego

Nagłośnienie świątyń wymaga użycia rozwiązania wyjątkowo wszechstronnego, łatwego w użyciu i cechującego się możliwością rozszerzenia infrastruktury, a przy tym zapewniającego możliwie najwyższą jakość brzmienia. Konsolety DiGiCo łączą wszystkie te atrybuty, tworząc rozwiązanie doskonałe zarówno dla realizatorów zawodowych, jak i amatorów.

Broadcast

Stacje nadawcze, od Wielkiej Brytanii po Australię, polegają na konsoletach DiGiCo. Stanowią one bowiem ekonomiczne rozwiązanie, oferujące wystarczająco wiele szyn do obsługi najbardziej złożonych submiksów i sygnałów wyjściowych, co jest niezbędne dla płynności szybkiego przełączania transmisji pomiędzy reporterami, studiem i odtwarzanym materiałem filmowym.

Sektor korporacyjny

Sektor korporacyjny wymaga wyjątkowo wysokiej klasy usług. Konsolety mikserskie DiGiCo to doskonała jakość brzmieniowa, połączona z wysoką elastycznością działania oznacza, że są one idealnym wyborem do obsługi imprez korporacyjnych, takich jak prezentacje luksusowych produktów czy też doroczne konferencje.

NAJNOWSZE AKTUALNOŚCI

Shure i DiGiCo podczas 32. finału WOŚP

Shure i DiGiCo podczas 32. finału WOŚP

32. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami. Tegoroczna edycja pod hasłem „Płuca po pandemii” odbyła się 28 stycznia 2024 roku w Warszawie. Na błoniach PGE Narodowego mogliśmy obejrzeć występy wyjątkowych polskich artystów takich jak Lemon, Poparzeni Kawą Trzy, Pull The Wire, Enej, Zalewski czy Kwiat Jabłoni. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to wyjątkowe i bardzo ważne wydarzenie dla wszystkich Polaków, dlatego cieszymy się, że produkty marki Shure i DiGiCo mogły w nim uczestniczyć po raz kolejny. W poprzednich latach finał odbywał się między innymi pod Pałacem Kultury i Nauki, na placu Bankowym czy placu Teatralnym. Tegoroczna edycja została zorganizowana na błoniach Stadionu Narodowego, gdzie zbudowano nie tylko scenę główną, ale też studio telewizyjne.

Doda Aquaria Tour – kulisy nagłośnienia trasy koncertowej

Doda Aquaria Tour – kulisy nagłośnienia trasy koncertowej

Kolejny koncert Dody z trasy koncertowej Aquaria Tour już za nami. Pierwszy w 2024 roku i szósty z całej trasy odbył się tym razem w Tauron Arenie w Krakowie. Artystka przystała na prośby fanów i po sukcesie warszawskich koncertów ogłosiła trzy dodatkowe daty, tym razem w Krakowie, Łodzi i Trójmieście. Wybranie innego miejsca kolejnych koncertów nie wiązało się jednak ze zmianą systemu nagłośnieniowego, którym niezmiennie od początku trasy jest Meyer Sound PANTHER.

Zapraszamy na Soundedit 2023!

Zapraszamy na Soundedit 2023!

Zapraszamy wszystkich miłośników branży muzycznej oraz profesjonalistów związanych z produkcją dźwięku na niezwykłe wydarzenie, które od lat stanowi centrum spotkań i wymiany doświadczeń w świecie dźwięku. Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych SoundEdit to wyjątkowa okazja do poznania najnowszych rozwiązań technologicznych, a także spotkania z czołowymi specjalistami z branży.

DiGiCo i Fourier Audio zmieniają świat dźwięku live

DiGiCo i Fourier Audio zmieniają świat dźwięku live

Nowy produkt Fourier Audio – transform.engine to umieszczony w obudowie 2U z podwójnymi redundantnymi zasilaczami, nowy serwer wyposażony w złącze Dante, zaprojektowany do uruchamiania wszystkich natywnych wtyczek oprogramowania VST3 w środowisku na żywo, przenosząc najwyższej jakości oprogramowanie studyjne do zastosowań związanych z dźwiękiem na żywo i transmisją.

Meyer Sound PANTHER na koncercie Dawida Podsiadło

Meyer Sound PANTHER na koncercie Dawida Podsiadło

26 sierpnia 2023 roku dla fanów twórczości Dawida Podsiadło był dniem wyjątkowym. Właśnie wtedy odbył się jubileuszowy koncert artysty na Stadionie Narodowym im. Kazimierza Górskiego w Warszawie. Przyciągnął on rekordową ilość 80 tysięcy uczestników, którzy wykupili bilety w tempie ekspresowym. Sobotni koncert był z pewnością wyjątkowym wydarzeniem pod aspektem artystycznym, widowiskowym, technicznym i logistycznym, które przejdzie do historii najlepszych imprez w Polsce. Magiczna wręcz atmosfera połączona z aktywnie uczestniczącą publicznością sprawiła, że wszyscy ogłosili to wydarzenie jako najlepszy koncert Dawida Podsiadło i jego gości w historii. Aby zapewnić publiczności maksymalnie identyczne wrażenia dźwiękowe i wizualne zaprojektowano imponującą scenę centralną z czterema wybiegami – taka koncepcja zakłada projekcję dźwięku w każdym kierunku z centralnej strefy sceny. Podobne projekty cieszą się bardzo dużą popularnością wśród największych tras koncertowych na świecie takich gwiazd jak Metallica czy Ed Sheeran – oba zrealizowane w oparciu o aktywne systemy nagłośnieniowe Meyer Sound PANTHER. To właśnie zalety płynące z łatwego planowania stref nagłośnienia, niezależnej konfiguracji elementów gron oraz znacznie bardziej efektywne wykorzystanie mocy zadecydowało o zastosowaniu aktywnych zestawów głośnikowych Meyer Sound również w tym przypadku.

We Will Rock You w Teatrze Muzycznym Roma

We Will Rock You w Teatrze Muzycznym Roma

„We Will Rock You” w końcu dotarło do Polski! Musical oparty na słynnych utworach kultowego zespołu Queen i legendarnej postaci Freddiego Mercury’ego miał swoją prapremierę 15 kwietnia 2023 roku. W warszawskim Teatrze Muzycznym Roma, reżyser Wojciech Kępczyński stworzył imponującą wersję tego spektaklu, która nie jest dosłownym odwzorowaniem oryginału, lecz niesamowitą produkcją o niezwykłym rozmachu. To niezapomniane doświadczenie muzyczne, które byłoby niemożliwe do osiągnięcia bez pracy najlepszych specjalistów, twórców, realizatorów i reżyserów dźwięku zatrudnionych w Teatrze ROMA – Pawła Kacprzyckiego oraz Jana Kluszewskiego – oraz znakomitego sprzętu elektroakustycznego Meyer Sound, systemów bezprzewodowych Shure oraz konsolet DiGiCo wyposażonych w specjalistyczne oprogramowanie teatralne, które wspomagały twórców w realizacji zamysłu artystycznego.

Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie to wyjątkowe miejsce, które przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoją nowoczesną architekturę i wyposażenie, ale również ze względu na bogatą historię obiektu. Położone na skraju śródmieścia Lublina, w pobliżu Ogrodu Saskiego, Centrum Kongresowe oferuje wiele możliwości organizacji różnego rodzaju wydarzeń – od działalności dydaktycznej, konferencyjno-kongresowej, przez koncerty muzyczne lub występy kabaretowe po najróżniejsze imprezy okolicznościowe. Jednym z kluczowych elementów nowego wyposażenia jest światowej klasy system miksowania dźwięku oparty o rozwiązania marki DiGiCo – konsoleta Quantum 5 wraz z dedykowanym stagebox-em scenicznym SD-Rack. Konsolety DiGiCo serii Quantum znane są z bezkompromisowej jakości dźwięku, są także wybierane do realizacji najbardziej skomplikowanych i wymagających najwyższej jakości dźwięku wydarzeń, a to w połączeniu z zainstalowanym w Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie systemem nagłośnienia marki Meyer Sound LINA uzupełnionym w zakresie sub-niskotonowym o konstrukcje Meyer Sound 750-LFC, dało oczekiwany efekt w postaci równomiernego pokrycia całego audytorium Sali Kongresowej CKUP najwyższej jakości, selektywnym, punktualnym, naturalnym i szczegółowym dźwiękiem.

Szkolenia DiGiCo dla studentów ADRiD w Warszawie

Szkolenia DiGiCo dla studentów ADRiD w Warszawie

W lutym i marcu mieliśmy przyjemność zorganizować bezpłatne szkolenia dla studentów i pracowników Akademii Dziennikarstwa i Realizacji Dźwięku w Warszawie. Pierwsze spotkanie odbyło się 17 lutego i było pierwszym z cyklu czterech szkoleń, które miały na celu wprowadzenie studentów w tajniki pracy na zaawansowanych konsoletach dźwiękowych DiGiCo z serii Quantum, SD i S.